
Acte institucional al Dia Internacional per l’Alliberament LGBTI+
El passat divendres, la localitat de Sitges va acollir l’acte institucional per commemorar el Dia Internacional per l’Alliberament LGBTI+, un esdeveniment organitzat per la Generalitat de Catalunya en col·laboració amb l’Ajuntament de Sitges. La consellera d’Igualtat i Feminisme, Eva Menor, va dir present en l’esdeveniment, que va servir per reivindicar els drets, la memòria i la diversitat del col·lectiu LGBTI+.
L’acte, celebrat a Miramar – Centre Cultural, va comptar amb la presencia d’autoritats locals i regionals, incloent hi l’alcaldessa de Sitges, Aurora Carbonell. Menor va llegir un manifest en commemoració del 28 de juny, que destaca l’entrada en vigor de la nova llei per a la defensa dels drets de les persones LGBTI+ i la lluita contra la LGBTI-fòbia.
La nova legislació busca reforçar la protecció dels drets de les persones trans i intersexuals. A més, es va posar èmfasi en la importància d’educar contra la intolerància i els discursos de l’odi que han anat en augment recentment.
Aurora Carbonell va reafirmar el compromís de Sitges amb la llibertat i la diversitat, destacant que la vila ha estat un bastió per als drets humans. El programa de l’acte va incloure actuacions i conferències sobre la memòria històrica del moviment LGBTI+, reflectint l’aposta de Sitges com un espai inclusiu i respectuós.
En conclusió, l’esdeveniment va ser un gran èxit, amb una assistència notable de la comunitat i va consolidar a Sitges com a pionera en la defensa dels drets LGBTI+.
- Et Recomanem -
